Ansvarsområder:
- Lede og videreutvikle fagområdene lønn, regnskap og budsjett
- Formidle styrings- og beslutningsinformasjon til politisk ledelse og kommunedirektør på en forståelig måte.
- Være en aktiv premissgiver for videre utvikling i kommunen
- Økonomistyring, økonomiplan og budsjett
- Regnskapsrapportering, driftsanalyser og likviditetsstyring
- Lederstøtte i planlegging av ressursbruk og økonomisk måloppnåelse
- Administrativt ansvar og saksbehandling på eiendomsskatt og konsesjonskraft
- Utrede økonomiske problemstillinger og betingelser som grunnlag for administrative og politiske vedtak
- Ansvar for helhetlig virksomhetsstyring og internkontroll i kommunen, i samarbeid med resten av kommuneledelsen.
- Overordnet innkjøpsansvar og avtaleforvaltning i nært samarbeid med Værnesregionen Innkjøp
- Bistå i søknadsprosesser om prosjektmidler fra både offentlige og private
- Delta i kommunens kriseledelse
- Saksbehandling
Stillingen er en del av kommunedirektørens stab og ledergruppe og stillingen ligger administrativt direkte under kommunedirektøren.
Kvalifi
kasjoner:
- Høyere relevant utdanning innen økonomi på bachelor- eller master nivå
- Relevant praksis fra offentlig sektor er en fordel og kan oppveie for formell kompetanse
- Forstå ledergruppens sitt behov for støtte og konstruktive råd
- Gode IT-kunnskaper
- Kunnskap om lovverk som berører forvaltningen av kommuneøkonomien
- God rolleforståelse og forståelse for skjæringspunktet mellom politikk/administrasjon
- Evne til å lede og motivere et team
- God forståelse for økonomiske sammenhenger
Om deg:
- Gode samarbeidsevner og trives å jobbe i team
- Du har analytiske egenskaper og er strukturert
- Strategisk og utviklingsorientert
- Har evne til å se helhet
- Deler informasjon for å oppnå felles mål
- Høy etisk standard
- Personlig egenskaper vektlegges
Vi tilbyr:
- Lønn etter avtale
- Fleksible arbeidstidsordninger
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
- Dyktige og trivelige kolleger
- God pensjonsordning i KLP
- Vi kan være behjelpelig med å skaffe bolig, hvis ønskelig
Søknadsfrist: 19.11.2024
For spørsmål kontakt Hege Svendsen, FREMO Rekruttering, tlf. 905 87 920, hege@fremogruppen.no eller kommunedirektør Arne Ketil Auran, Arne.Ketil.Auran@meraker.kommune.no.
Alle henvendelser til FREMO vil bli behandlet konfidensielt, også overfor oppdragsgiver i innledende fase om ønskelig.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om søker har bedt om å få sitt navn unntatt fra offentlig søkerliste. Søkere som ikke får sin anmodning om å bli unntatt offentlighet tatt til følge, vil motta varsel om dette