Økokommunen Tingvoll er i en spennende fase med mange større investerings- og utviklingsprosjekter, og arbeider aktivt for å stimulere/bidra til økt nybygging av boliger i kommunen.
I den sammenhengen har vi ledig en stilling som rådgiver med viktige oppgaver knyttet til veiledning, saksbehandling og annen oppfølging av byggesaker i kommunen.
BYGGESAKSBEHANDLER - RÅDGIVER BYGGESAK
Har du erfaring med behandling av byggesaker eller har du noen års praktisk erfaring med byggeprosjekter og har lyst til å bruke din erfaring mer administrativt? Eller er du rett og slett du nyutdannet og ønsker deg relevant erfaring?
I Tingvoll kommune har vi et ønske om å være sterk både faglig og kapasitetsmessig på området byggesaksbehandling, med et mål om at vi også kan være en ressurs for kommuner rundt Tingvoll. Hos oss vil du få engasjerte og nytenkende kolleger med en sterk fellesskapsfølelse.
Hos oss vil du få god opplæring og vi sørger for å tilføre deg den kompetansen du eventuelt mangler av formell utdanning. Vi har et trivelig arbeidsmiljø og kan tilby gode lønns- og pensjonsordninger, fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor.
Ansvarsområder og arbeidsoppgaver du vil møte:
Rådgiver skal sikre innbyggere og utbyggere likebehandling og vår nye medarbeider skal sammen med resten av teamet bidra til at plan og bygningsloven blir fulgt og at byggesaker blir behandlet på en riktig og effektiv måte.
- Veiledning og dialog med private og profesjonelle utbyggere for å sikre gode saksprosesser.
- Besvare spørsmål fra kommunens innbyggere knyttet til bygging, regelverk m.m.
- Befaring på ulike byggeprosjekter ved behov.
- Behandle saker etter plan- og bygningsloven.
- Forberede saker til politisk behandling og delta i møter i kommunale utvalg, formannskap og kommunestyre ved behandling av byggesaker.
- Følge opp ivaretakelse av offentlig register over fast eiendom, eiendomsgrenser, adresser og bygninger (matrikkelføring).
- Tverrfaglig samarbeid og internt utviklingsarbeid.
Ønsket kompetanse
Vi ser etter deg som er serviceinnstilt og løsningsorientert. Hos oss vil du få mulighet både til å utvikle og påvirke. Det er viktig for oss at du indentifiserer deg med våre verdier: Engasjement, inkludering, kompetanse og respekt - "EIKR".
Du har gjerne utdanning innenfor relevant fagområde og har gode samarbeids- og kommunikajsonsevner båd muntlig og skriftlig og jobber bra i systemer. Har du erfraing fra byggebransje eller saksbehandling innen forvaltning, kan dette veie opp for utdanning.
Det er en fordel om du har kjennskap til plan- og bygningsloven eller annet aktuelt regelverk og offentlig saksgang, men dette er ikke et krav. God opplæring vil bli gitt.
Personlige egenskaper vil bli vektlagt.
-Er du klar for et karrierebytte?
-Har du tenkt på alle fordelene med å jobbe i kommunen?
Les gjerne om hvordan kolleger og leder beskriver denne jobben og arbeidsmiljøet her:
https://www.adressa.no/annonsorinnhold/v/jeg-blir-alltid-i-godt-humor-av-aa-vaere-paa-jobb/
Hva kan vi tilby deg?
Som rådgiver byggesak vil du få utfordrende og utviklende stilling i en aktiv og spennende organisasjon.Vi er en organisasjon i utvikling og setter faglig utvikling høyt, med interne kompetansebyggende muligheter for våre ansatte. Vi er en moderne arbeidsplass med fleksibel arbeidstid og du har mulighet til å jobbe noe hjemmefra. Blant ansattgodene finner du blant annet svært gode pensjons- og forsikringsordninger,
Tingvoll kommune er en trygg og forutsigbar arbeidsgiver som invetsterer mye i hver enkelt ansatt for at man skal trives og utvikle seg.
- Godt arbeidsmiljø med dyktige kolleger
- God opplæring og nødvendig kursing og faglige utviklingsmuligheter
- Konkurransedyktig lønn- og pensjonsordning
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor
- Interessante, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver og mulighet til å styre egen arbeidshverdag.
Hos oss vil du få gode muligheter for utvikling.
Vi er en moderne arbeidsplass hvor man jobber dagtid hverdager, vi tilbyr fleksibel arbeidstid og hos oss har du også mulighet
for hjemmekontor. Arbeidsmiljøet vårt er kjent for å være både trivelig og uformelt og vi har god kjønns- og aldersbalanse. Kommunen har fokus på moderne verktøy og utvikling både ift. teknologi og kompetanse.
Stillingen er organisatorisk plassert på næring, plan og teknisk i Tingvoll kommune, under plansjef (faglig leder plan- og byggesak).
Kommunalsjef har personalansvaret for stillingen. Vi har et lite, men utviklingsorientert og positivt fagmiljø som engasjerer seg i hverandres oppgaver. En fordel med å jobbe hos oss er at du blir involvert i ulike prosesser på tvers av fagområder. Dette gir en variert og utfordrende hverdag med ulike faglige utfordringer og mye innbyggerkontakt.
Arbeidssted: Tingvoll rådhus, Midtvågvegen 2, Tingvoll.
Søknadsfrist: 6. mars
Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat - gjerne før du søker hvis du vil vite litt mer om stillingen:
Tingvoll kommune, ved kommunalsjef teknisk og næring, Stein Erik Stubmo, tlf.
924 88 030, plansjef næring, plan og teknisk, May Kristin Vassli, tlf.
941 36 818. Vi har valgt Fremogruppen som samarbeidspartner i denne rekrutteringsprosessen. Partner i Fremogruppen, Jorunn Løseth, kan kontaktes på tlf.
907 90 311.
Alle henvendelser blir behandlet konfidensielt. Henvendelser til Fremogruppen behandles konfidensielt også ovenfor Tingvollkommune, om ønskelig.
Søkere må begrunne i søknaden hvis den ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven § 25. Hvis det, etter kommunens vurderinger, ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søkerne vil i så tilfelle bli forhåndsvarslet om dette og gis da anledning til å trekke søknaden før offentliggjøring.
Tingvoll kommune er en inkluderende arbeidslivsbedrift som ønsker mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelse.