Vi styrker bemanningen, og søker etter avdelingsleder for institusjon og hjemmetjenester.
Tiltredelse snarlig, eller etter nærmere avtale.
Pleie- og omsorgsområdet i Leka kommune gir helse- og omsorgstjenester til eldre, syke og funksjonshemmede i Leka kommune.
Tjenestene gis som helsehjelp, praktisk bistand, støttekontakt og brukerstyrt personlig assistent. Vi drifter Leka sykestue med langtids- og korttidsplasser, rehabilitering, kommunal ø-hjelp og avlastningsplasser.
Sykestua har eget vaskeri og kjøkken.
Pleie- og omsorgstjenesten er i utvikling på mange plan, og har et spennende fagmiljø bestående av sykepleiere med spesialkompetanse, sykepleiere, vernepleiere, hjelpepleiere, helsefagarbeidere og assistenter. Det er lege og fysioterapeut på stedet, og det er regelmessig tilgang på tjenester fra kommunepsykolog og ergoterapeut.
Nytt helsebygg er i startgropa for bygging, og vi gleder oss til å ta i bruk lokaler og løsninger som god brukermedvirkning har gitt.
Plass i organisasjonen
- Enhetsleder er avdelingsleders nærmeste overordnede
- Avdelingsleder er overordnet medarbeidere som til en hver tid er ansatt i avdelingen
- Avdelingsleder deltar i enhetens ledermøter og de samarbeidsmøter som enhetsleder eller kommunedirektør innkaller til
Myndighets- og ansvarsområder
- Lede aktivitetene og utgjøre et bindeledd mellom ansatte og enhetsleder
- Faglig ansvar for tjenestene som ytes
- Personalansvar for alle ansatte
- Økonomiansvar
- Bistand til enhetsleder med målsetting og måloppnåelse for enheten
Funksjon og hovedoppgave
- Bistå enhetsleder i utarbeidelse av forslag til mål, planer, handlingsprogram og budsjetter for enheten, og at disse gjennomføres i samsvar med vedtak
- Organisere arbeidet i avdelingen, etablere interne rutiner på en slik måte at tjenesten er faglig forsvarlig
- Kvalitetssikre og utvikle tjenester
- Dokumentere i henhold til offentlige krav
- Bistå enhetsleder med kostra- og iplosrapportering, samt legge til rette for tilsyn og revisjoner.
- Bistå enhetsleder med kompetanseplanlegging
- Bistå med bruker- og medarbeiderundersøkelser
- Så langt det er forsvarlig i forhold til lederoppgavene, eller når uforutsette hendelser krever det, utføre praktiske oppgaver knyttet til tjenestene
Kvalifikasjonskrav
- Helsefaglig utdanning på universitets-/høyskolenivå
- Relevant erfaring
- Kompetanse på kommunalforvaltning og kunnskap om saksbehandlingsregler
- Være strukturert og kunne jobbe systematisk
- God forståelse for økonomistyring på avdelingsnivå
- Gode evner til å veilede og motivere medarbeiderne
- Ferdigheter i bruk av ikt-verktøy og evne til å lære de programvarene som brukes
- Serviceinnstilling og gode samarbeidsevner.
Ved tilsetting må anmerkningsfri politiattest fremlegges jf. Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4.
Ved utvelgelse av kandidater til stillingen kommer personlig egnethet til å bli vektlagt
Vi tilbyr
- En spennende og meningsfylt arbeidshverdag
- Godt arbeidsmiljø, og inspirerende og bredt fagmiljø
- Mulighet til å bidra til utvikling av tjenester og organisasjon
- Lønn etter avtale
- Ved fast ansettelse i helstilling, tilbys etter endt prøvetid kr 100 000 mot bindingstid på 2 år, samt nedskriving av studielån med inntil kr 100 000
- Dekning av flytteutgifter med inntil kr 12 000
Søknadsfrist 31. august 2023
For spørsmål kan du kontakte enhetsleder Lene Reppen Grydeland på telefon 478 33 025, eller e-post lene-reppen.grydeland@leka.kommune.no